2009. február 19., csütörtök

Kefires Lángos


Hozzávalók: 50dkg liszt,2,5dkg élesztő,1,5 dl tej, 1ek. cukor,3dl kefir,2 tojás,1 dkg só,olaj.
Elkészítés: Az élesztőt kevés cukros tejben megfuttatjuk. A kefirt a tojással, sóval és a futtatott élesztővel összekeverjük. A lisztet apránként adjuk hozzá, annyit, hogy a lángos tésztára jellemző tésztát kapjunk. A tésztát legalább 1 órára hűtő szekrénybe rakjuk, majd annyit veszünk ki belőle, amennyi lángost frissen akarunk kisütni. (A maradék tészta tetejére kevés étolajat öntve, hűtőben napokig eláll.) Étolajos vagy vizes kézzel előbb zsemléket formálunk, majd kerek formára széthúzzuk a lángosokat, és forró olajban, de kis lángon világosra sütjük. Ízesítés: só, fokhagyma, tejföl, sajt ízlés szerint.

4 megjegyzés:

Ancsika írta...

Küldhetsz is gyorsan egyet!!! :)))

trinity írta...

Szia Heni,
ezt a lángost édesanyámtól tanultam én is , nagyon finom!!!

Kicsit off leszek:
áruld el, légyszi, hogyan tudtad a "Magamról"-t , vagyis a profilodat úgy feltenni, hogy csak rákattintva jelenik meg a bemutatkozó szöveg...Akármit csinálok, mindig feljön a főoldalon is, pedig nem szeretném:(
Előre is köszi és üdv.!

Borostyán Henriett írta...

Szia Trinity.Hát belépsz elrendezés,Magamrol és abba belépve.Megjelenités ebben a blogba és ott ne legyen pipa.puszi Heni

trinity írta...

Köszi Heni, megpróbálom...bár szerintem én is valahogy így csináltam. Esetleg a pipa, az nem kell...Köszi!!