2009. március 3., kedd

Borsófözelék-csirkemájjas párnácskával.



Hozzávalók:1/2kg borsó(lehet konzerv vagy millerit vagy üveges), só, liszt, olaj, piros paprika, 2 evő kanál tejföl, 1/2 dl tej, víz.Elkészítés:A borsót feltesszük vízben főni annyi vízben, hogy a borsókat ellepje.Megfőtt a borsó, elkészítjük a rántást: 6-7 e.k. olajat felforrósítunk, majd 3-4 e.k. lisztet megpirítunk benne és 2-3 teáskanál piros paprikát teszünk bele. Ebbe keverünk 2 evő kanál tejfölt, majd a tejet, és fellengetjük vízzel, hogy sűrű masszát kapjunk. Ezzel fogjuk besűríteni a főzeléket.A rántást belekeverjük, csomó mentesen elkeverjük, a még egyet forralunk rajta. CSirkemáj párnácskák. Hozzávalók:1/2 kg csirke máj, olaj, só, lilahagyma,leveles tészta 1kg,A csirke májakat kevés olajon megsütök kb 10 perc alatt a lilahagymát megpucolom és karikákra vágom és meg sózóm .Leveles tésztát kinyújtom és kockákat vágom belőlük ha a máj kész lecsepegtettem és minden egyes kis párnácskába teszek egy karika hagymát és egy csirkemájjat széleit összenyomkodom és sütő papírral kibélelt tepsire rakom és tojással megkennem ,lehet rá szórni sajtot.Leveles tészta hozzávalók:30dkg liszt,25dkg sűtőmargarin,1 teáskanál só,6evő kanál hideg víz,1evő kanál ecet.
Elkészítés: A hozzávalókat összegyúrjuk, és 12 órán át pihentetjük. Pihentetés után kinyújtjuk, és tetszés szerinti formában felvágjuk, megtöltjük.

5 megjegyzés:

Ancsika írta...

Fú! ez a csirkemájas párnácska nagyon jó ötlet! :))
Ezt ki fogom próbálni.

Borostyán Henriett írta...

Ancsika örülök ,hogy tetszik.

Gizi írta...

Nagyon klassz ez a májas párnácska, én is kipróbálom.

Borostyán Henriett írta...

Örülök neki Gizike hogy tetszik. Látad kiraktam mit töled kaptam.puszi

Gizi írta...

Láttam Heni, és nagyon örültem neki!! Köszönöm neked. puszi